Porsche schimbă strategia și oprește producția de modele diesel
Politica Porsche pare a fi destul de clară. Șefii companiei au decis să nu mai producă modele cu propulsie diesel. Decizia a fost luat cel puțin pentru un moment.
Pe fondul scăderii vânzărilor și a tranziției clienților către propulsoarele pe benzină ori hibride, Porsche a anunțat că a oprit producția modelelor diesel. Astfel, modelele Macan și Panamera nu vor mai fi oferite pe viitor în varianta cu motoare diesel.
La baza deciziei stau, conform spuselor Porsche, cifrele mici din vânzări. Astfel, în cazul Panamera, doar 15% din totalul vânzărilor din 2017 la nivel global au fost înregistrate de motoarele diesel, spre deosebire de benzină (35%) și propulsia hibridă (50%).
De altfel, Cayenne a fost primul model Porsche din istorie pe motorină. Se întâmpla în 2009. Pe 15 februarie, a fost produs ultimul Porsche pe motorină. Este vorba despre un model Macan S Diesel.
O sursă din companie a spus că Porsche nu a renunțat definitiv la ideea de a oferi modele pe motorină în viitor, dar, în acest moment, dieselul nu reprezintă o prioritate. Spre deosebire de motoarele pe benzină, Porsche nu a dezvoltat niciodată propriile motoare diesel, ci le-a procurat pe cele ale grupului Volkswagen AG din care face parte.
Decizia Porsche are legătură cu scandalul Dieselgate?
Cel mai probabil decizia a fost forțată de Dieselgate. Compania a luat această decizie și pentru că vrea ca imaginea sa să nu se asocieze de scandalul Dieselgate. În cazul Volkswagen, vâlva produsă de Dieselgate a fost extrem de costisitoare.
Scandalul falsificării testelor de emisii poluante a făcut ca până acum grupul auto Volkswagen, din care fac parte și Audi și Porsche, să înregistreze pierderi de 22,6 de miliarde de euro. Din totalul de 11 milioane de maşini diesel afectate la nivel mondial din grupul Volkswagen, Audi a avut probleme cu 2,1 milioane de unități.
La aproape trei ani de la izbucnirea Dieselgate, autoritățile din Statele Unite ale Americii au descoperit posibile softuri ilegale pe care Mercedes le-ar fi folosit ca să manipuleze testele de emisii pentru modelele sale cu motoare diesel.
Autoritățile americane ar fi descoperit că emisiile unele mașini diesel de la Mercedes ar fi de 10 ori peste limita legală. Este vorba despre 1.000 de Mercedes Vito. Informația a fost făcută publică de presa din Germania.